Veri görselleştirme, bilgi ve verilerin grafiksel gösterimidir. Görselleştirme araçlarında çizelgeler, grafikler ve haritalar gibi görsel öğelerin kullanılması, verilerdeki eğilimleri, aykırı değerleri ve kalıpları görmenin ve anlamanın erişilebilir bir yolunu sağlar. Ek olarak, çalışanlara veya işletme sahiplerine verileri teknik olmayan izleyicilere kafa karışıklığı olmadan sunmaları için mükemmel bir yol sağlar.
Büyük Veri dünyasında, veri görselleştirme araçları ve teknolojileri, büyük miktarda bilgiyi analiz etmek ve veriye dayalı kararlar almak için çok önemlidir.
Verileri grafik biçiminde sunmak kadar basit bir şeyin hiçbir dezavantajı yokmuş gibi görünebilir. Ancak bazen veriler, yanlış veri görselleştirme stiline yerleştirildiğinde yanlış temsil edilebilir veya yanlış yorumlanabilir. Bir veri görselleştirmesi oluşturmayı seçerken, hem avantajları hem de dezavantajları akılda tutmak en iyisidir.
Gözlerimiz renklere ve desenlere çekiliyor. Kırmızıyı maviden ve kareleri dairelerden hızlıca ayırt edebiliriz. Kültürümüz görseldir, sanat ve reklamlardan TV ve filmlere kadar her şey buna dahildir. Veri görselleştirme, ilgimizi çeken ve gözümüzü mesajdan ayırmayan başka bir görsel sanat biçimidir. Bir grafik gördüğümüzde, trendleri ve aşırılıkları hızla görürüz. Bir şey görebilirsek, onu hızla içselleştiririz. Bir amacı olan hikaye anlatımıdır. Şimdiye kadar çok büyük bir veri elektronik tablosuna bakıp bir trend göremediyseniz, bir görselleştirmenin ne kadar etkili olabileceğini bilirsiniz.
Veri görselleştirme eğitimi dahilinde katılımcılara aşağıdaki ana başlıklardan hareketle, sınıf içi onsite ve offsite uygulamalı pratikler içerecek şekilde veri görselleştirme mantıksal yaklaşımları ve efektif çözüm uygulamaları aktarılmaktadır.
Eğitim aşağıdaki ana başlık ve detaylar kapsamında ilerlemektedir;
- Journey from raw data to enriched data
- Valuable data definition and scopes
- Visual reporting models basic structure, relationships
- Visual demands and approaches to reading and analyzing data
- List, Report, Graph, Dynamic Dashboard targets and solution addresses
- Approaches to influencing, managing and directing visual perception
- The journey of demand from sentence to visual
- Best solution alternatives addressing techniques for different sample scopes