Bir ileri düzey yönetim programı (ileri düzey yönetim eğitimi kursları sunan bir derece programı gibi) düşünüyorsanız, burada öğrenmek isteyeceğiniz temel yeterliliklerden bazıları verilmiştir.
En Önemli Gelişmiş Yönetim Becerileri
İletişim yetenekleri
Bir iş ortamında nasıl etkili bir şekilde iletişim kurulacağını öğrenmek çok önemlidir: farklı kültürel geçmişlere, kuruluş içindeki farklı konumlara, farklı bakış açılarına, farklı çalışma tarzlarına ve nihayetinde farklı kişilik tiplerine sahip insanlarla nasıl konuşulacağını (ve dinleneceğini) bilmeniz gerekir. . Güçlü bir iletişimci, kuruluş genelinde uyumlu bir çalışma ortamı, daha iyi ilişkiler ve daha yakın işbirliği oluşturmak için başkalarıyla olan etkileşimlerini kolayca uyarlayabilir.
Müzakere Becerileri
Müzakere önemli bir iş becerisidir, ancak çoğu insanın rahat olmadığı bir beceri olma eğilimindedir. Risk ne olursa olsun etkili bir şekilde müzakere etmeyi öğrenmek çok önemlidir: kariyeriniz boyunca bu beceriyi gerektirecek zor, karmaşık durumlarla karşılaşmanız garantidir. Uygun eğitimle, dahil olan tüm taraflar için "kazan-kazan" gibi hissettiren olumlu sonuçlar elde etmek için bir müzakere sürecine başarılı bir şekilde girebilir ve bu süreçte gezinebilirsiniz.
Proje Yönetimi Becerileri
Bireysel katılımcı rolünden yönetim pozisyonuna geçişin zorluklarından biri, sorumluluklarınızın daha çok proje yönetimi odaklı olma eğiliminde olmasıdır. Size rapor veren insanlardan oluşan bir ekiple, yalnızca kendi işinizden değil, onların ortak çıktılarından da siz sorumlusunuz. Bu, tüm işlerin zamanında tamamlandığından ve kuruluşunuzun gerektirdiği kalite standartlarını karşıladığından emin olmak için organizasyon, zaman yönetimi ve önceliklendirme gibi gelişmiş proje yönetimi becerilerine hakim olmanız gerektiği anlamına gelir.
Problem çözme yetenekleri
Bir kuruluşta artan sorumlulukla, ortaya çıkan zorluklara çözüm bulmak size kalmıştır. Ek olarak, bu sorunlardan bazıları ayağınıza gelebilirken, olası sorunları ortaya çıktıkça (hatta ortaya çıkmadan önce) tespit edebilmeniz gerekir. Bu sorunlar genellikle karmaşık olabilir, bu nedenle büyük resmi dikkate alan yenilikçi çözümler bulmak için yaratıcı düşünmek üzere güçlü problem çözme becerilerine sahip olmanız gerekir.
Kültür Oluşturma Becerileri
Bir yönetici olarak, ekibinizin kültürünü tanımlamaya ve savunmaya yardımcı olmaktan sorumlusunuz. Bu, elbette yaptığınız işin türüne ve ekibinizin ihtiyaç ve tercihlerine bağlı olarak değişecektir, ancak en başarılı ve motive olmuş ekipler, inovasyon ortamının önemini gerçekten anlayan ve bunu geliştirmek için çalışan yöneticiler tarafından oluşturulur. , sorun çözme ve olumlu değişim.
İşbirliği Becerileri
Başkalarıyla iyi çalışmayı öğrenmek, bize okuldaki ilk günlerimizden beri öğretilen bir beceridir, ancak bu, yıllar sonra da birçoğumuz için bir meydan okuma olmaya devam etmektedir. İşbirliği esastır - ister size benzer bir roldeki bir kişiyle, ister tamamen bir departmandaki biriyle çalışıyor olun, yeni bakış açılarına, yeni fikirlere ve tamamlayıcı becerilere sahip olmak, neredeyse tüm iş çıktılarını daha güçlü hale getirecektir.
İnsan Kaynakları Becerileri
İnsan kaynakları departmanında çalışmıyor olsanız bile, bir insan kaynakları becerisine sahip olmak, özellikle İK'nın iş stratejisiyle nasıl bağlantılı olduğunu anlamak, ekibinizin başarıya ulaşmasına ve kuruluşunuzun vizyonunu gerçekleştirmesine yardımcı olmanın anahtarıdır. Bu alanda biraz eğitim alarak, şirketinizin (hem şimdiki hem de gelecekteki) çalışanları aracılığıyla rekabet avantajları ve organizasyonel etkinlik elde etmek için iş hedeflerini İK stratejilerine çevirebileceksiniz.
Tedarik Zinciri Yönetimi Becerileri
Bir diğer faydalı ve talep gören gelişmiş yönetim becerisi, tedarik zinciri yönetimidir. İşiniz doğrudan bu alanla ilgili olmasa bile, tedarik zincirine bütünsel bir genel bakışa sahip olmak ve kuruluşunuzun yapısı bağlamında bir müşteri talebinin yerine getirilme sürecini tam olarak anlamak için temel bilgileri bilmek yararlı olacaktır. Kuruluşunuzun sunduğu ürün veya hizmet ne olursa olsun, tedarik zinciri yönetimi ilkeleri hemen hemen her işletmeye uygulanabilir.
Liderlik özellikleri
Belki söylemeye gerek yok ama liderlik bir yöneticinin sahip olabileceği en önemli becerilerden biridir. Aynı zamanda elde edilmesi en zor olanlardan biridir: Çoğu insan, gerçek liderlik eğitimi konusunda çok az şeyle kendilerini yönetim pozisyonlarına yerleştirilmiş bulur ve kendilerini gerçekten etkili liderlere dönüştürmek için kaynaklar araması gerekir. Birçok kişi yönetici olabilir; lider olmak eğitim ve çaba gerektirir. Ancak getirisi buna değer: güçlü liderlik, ekipleri daha üretken, daha uyumlu ve daha adanmış hale getirir.
Karar verme becerileri
Yönetim pozisyonunda olduğunuzda, karar vermek size kalmıştır. Bu, birçok insanın mücadele ettiği bir şeydir - özellikle de güvenmeye alışkınsanız
Eğitim aşağıdaki ana başlık ve detaylar kapsamında ilerlemektedir;
- Technical and business unit team, employee and business management concepts
- Goal-oriented and independent variable management methodologies
- Management and leadership convergence, areas of difference and similarity, right times and situations in practice
- Improving work and team management
- Increasing management competencies with strategic thinking, adapting strategic thinking techniques to management activities
- Approaches and appropriate techniques for rapid adaptation to dynamic and ever-changing environments
- Increasing the competencies of predicting, foresighting and knowing the future
- Hands-on practices on different variable case studies