Disable Preloader

PowerBI

Yazılım raporlama araçları olarak da adlandırılan raporlama araçları, verileri kolay anlaşılır olacak şekilde raporlamak ve görüntülemek için kullanabileceğiniz yazılım programlarıdır. Bu araçların birçoğu tablolar, grafikler ve diğer görselleştirmeleri oluşturma yeteneğine sahiptir.

Aşağıdakiler dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere birkaç yaygın raporlama aracı türü vardır:İş zekası: İş zekası için raporlama araçları, bir kuruluş içindeki birden çok kaynaktan veri çekerek analistlerin çeşitli karmaşık veri kümelerindeki bağlantıları belirlemesine olanak tanır.Kurumsal performans yönetimi: Kurumsal performans yönetimi araçları, iş zekası yazılımıyla aynı özellikleri paylaşırken, bir şirketin kritik verilerine dayalı olarak temel performans göstergelerini (KPI'lar) tanımlama becerilerinde farklılık gösterir.Bilgi teknolojisi: Bilgi teknolojisi raporlama araçları, verileri bir kuruluşun bilgisayar ve ağ sistemlerinin optimizasyonuna uygular.Pazarlama: Pazarlama raporlama araçlarıyla analistler, e-ticaret platformları, sosyal medya kanalları, e-posta hesapları ve web siteleri gibi çok çeşitli veri kaynaklarından veri toplayabilir ve bunları karşılaştırabilir.

Raporlama araçlarını kullanmanın temel ipuçlarından biri, bir işletme için en iyi seçeneği bulmaktır. Farklı raporlama araçları, farklı endüstriler ve kuruluşlar için en uygun olanıdır. Belirli bir sektör için hangi araçların en iyi olduğunu belirlemek için araştırma yapın, böylece ihtiyaç duyduğunuz tüm özelliklere sahip bir araç seçtiğinizden emin olabilirsiniz. Örneğin, bir pazarlama ajansında çalışıyorsanız, pazarlama verilerine uygun bir araç seçmeyi deneyebilirsiniz.

Belirli veriler belirli biçimler için en uygun olabilir, bu nedenle verilerinizin anlaşılmasını kolaylaştıran biçimleri seçtiğinizden emin olun. Ayrıca, istediğiniz formatları üretebilen raporlama araçlarını seçmeye çalışın. Örneğin, bir finansal analistseniz, çizgi grafikler oluşturabilen bir araç seçmek isteyebilirsiniz.

Doğru raporlama aracını seçmek için bir başka ipucu da organizasyonun yapısını göz önünde bulundurmaktır. Kuruluşun işbirliğini mi yoksa bağımsız çalışmayı mı teşvik ettiğini düşünün ve çalışma tarzınıza uygun bir araç seçin. Örneğin, işbirliğine önem veren bir yazılım geliştirme şirketinde çalışıyorsanız, bir grup kullanıcının birlikte çalışmasına ve birden çok kaynaktan veri toplamasına olanak tanıyan bir raporlama aracı seçmeniz önemlidir.

Raporları paylaştığınız kişileri ve en iyi ne tür raporları anladıklarını düşünün. Bu, doğru karmaşıklık düzeyine sahip bir raporlama aracı seçmenize yardımcı olabilir. Örneğin, şirketin finans departmanına sık sık raporlar sunuyorsanız, verileri elektronik tablolar veya grafikler biçiminde sunmak yararlı olabilir, bu nedenle bu yeteneklere sahip bir araç bulmanız en iyisidir.Raporlama araçlarınızı seçtikten sonra, bunları mutlaka keşfedin ve tüm özelliklerini öğrenin. Bu, çalıştığınız işletmenin kullandığı araçlardan en iyi şekilde yararlanmanıza yardımcı olabilir. Örneğin, daha verimli kullanabilmek için yazılımınızın klavye kısayollarını öğrenmeye zaman ayırabilirsiniz. Raporlama araçlarınızı, işletmenin veri raporlamanızı kolaylaştırmak için kullandığı diğer araçlarla da entegre edebilirsiniz.

Ayrıca, raporlama araçlarınızı özelleştirerek en iyi şekilde yararlanabilirsiniz. Birçok raporlama aracı, rapor şablonlarınızı ve uygulamanın görünümünü özelleştirmenize olanak tanır. Araçlarınızın renklerini ve düzenlerini şirketin markasına uyacak şekilde ayarlayabilir ve kuruluşun ihtiyaçlarını karşılayan belirli alanlar ve metrikler ekleyebilirsiniz. Örneğin, pazarlama raporlarınıza özel bir KPI ekleyebilir ve rapor şablonunuzu şirketin renkleri ve yazı tipleriyle eşleşecek şekilde düzenleyebilirsiniz.

Raporlama araçları ve dashboard eğitimi kapsamı dahlinde; öncelikle raporlama aracı ve dashboard kullanım gereksinim, yetkinlik, mantıksal çözüm uygulama yaklaşımlarından başlayarak, genel bilgi aktarımları gerçekleştirilmekte ve devam eden bloklarda da, belirtilen raporlama platformları üzerinde, raporlama araçları kullanım pratikleri ile birlikte göresel veri tasarımı ve dashboard analiz ortamlarının tasarımları ve kullanımı kapsamları, sınıf içi pratik uygulamalı eğitimlerle onsite ve offsite olarak aktarılmaktadır.

Eğitim aşağıdaki ana başlık ve detaylar kapsamında ilerlemektedir;

  • Basic dynamics of front-end reporting products
  • Front-end reporting products usage dynamics
  • Objects and object properties addressed to reporting models
  • Object usage and solution examples specific to reporting products
  • Addressing the request to the dataset for self visual analysis
  • Combining addressed datasets and addressing objects
  • Sample practical applications and report and visual dynamic solution applications on objects