Dijital dönüşüm, dijital teknolojilerin, süreçlerin ve yetkinliklerin tüm düzeylerde ve işlevlerde aşamalı ve stratejik bir şekilde akıllı entegrasyonu yoluyla bir kuruluşun, sektörün veya ekosistemin kültürel, örgütsel ve operasyonel değişimidir.
Dijital dönüşüm (ayrıca DX veya DT), çeşitli paydaşlar (mümkün olan en geniş anlamda müşteriler) için değer ve yeni hizmetler yaratmak, yenilik yapmak ve değişen koşullara hızla uyum sağlama yetenekleri kazanmak için teknolojilerden yararlanır.
DX ağırlıklı olarak iş bağlamında kullanılsa da, bu mevcut ve gelişmekte olan teknolojilerden bir veya daha fazlasını kullanarak kirlilik ve yaşlanan nüfus gibi toplumsal zorluklarla mücadele eden hükümetler, kamu sektörü kurumları ve kuruluşları gibi diğer kuruluşları da etkiler.
Japonya gibi bazı ülkelerde, dijital dönüşüm, ülkenin Toplum 5.0 girişimiyle (Endüstri 4.0 endüstriyel dönüşüm vizyonuyla bazı benzerlikleri olan) hayatın tüm yönlerini etkilemeyi bile hedefliyor.
Dijital dönüşüm, dijital teknolojilerin bir karışımının değişikliklerinden ve fırsatlarından ve bunların toplum genelinde hızlanan etkilerinden stratejik ve öncelikli bir şekilde, mevcut ve gelecekteki değişimler göz önünde bulundurularak tam olarak yararlanmak için iş ve organizasyonel faaliyetlerin, süreçlerin, yetkinliklerin ve modellerin derin dönüşümüdür. .
Yeni yetkinliklerin geliştirilmesi, daha çevik, insan odaklı, yenilikçi, müşteri odaklı, düzenli, verimli ve statükoyu değiştirme ve büyük verilerden ve yeni, giderek daha fazla yapılandırılmamış verilerden yararlanma fırsatlarını teşvik etme/bundan yararlanma kapasiteleri etrafında döner. kaynaklar ve hizmet odaklı gelirler, IoT hayati bir kolaylaştırıcı olarak. Dijital dönüşüm çabaları ve stratejileri genellikle daha acildir ve yüksek derecede metalaştırmaya sahip pazarlarda mevcuttur.
Bir dijital dönüşüm stratejisinin daha hızlı uygulanması gerekliliğine yol açan mevcut ve gelecekteki değişimler ve değişimler, genellikle aynı anda müşteri davranışı ve beklentileri, yeni ekonomik gerçekler, toplumsal değişimler düzeylerinde çeşitli nedenlerle tetiklenebilir ( ör. yaşlanan nüfus), ekosistem/endüstri bozulması ve (ilgili olarak hızlanan benimseme ve yenilik) gelişmekte olan veya mevcut dijital teknolojiler.
Uygulamada, uçtan uca müşteri deneyimi optimizasyonu, operasyonel esneklik ve yenilik, dijital dönüşümün temel itici güçleri ve hedefleridir, ayrıca yeni gelir kaynaklarının ve bilgi destekli değer ekosistemlerinin geliştirilmesi, iş modeli dönüşümlerine ve yeni iletişim biçimlerine yol açar. dijital süreçler. Bununla birlikte, oraya varmadan önce, diğerlerinin yanı sıra, sonraki adımlar için dahili hedeflerin kaçınılmaz olduğu eski sistemler ve süreçlerdeki kopukluklar düzeyindeki dahili zorlukları da çözmek önemlidir.
Dijital dönüşüm, birden fazla bağlantılı aracı hedefi olan bir yolculuktur ve sonunda, doğru köprülerin kurulduğu hiper bağlantılı bir çağın süreçleri, bölümleri ve iş ekosistemi genelinde her yerde hazır ve nazır optimizasyona doğru çabalar (ön uç ve arka ofis arasında, 'nesnelerden gelen veriler arasında'). ve kararlar, insanlar, ekipler, teknolojiler, ekosistemlerdeki çeşitli oyuncular vb.) bu yolculukta başarılı olmanın anahtarıdır.
Eğitim aşağıdaki ana başlık ve detaylar kapsamında ilerlemektedir;
- Digitalization and transformation concepts and their perceptual situations that evolve over time
- Digital transformation building blocks, artificial intelligence, big data, augmented reality, internet of things, conceptual and objective situations, effects and consequences of transformation
- Service models influenced by smart and connected products and transforming services
- Human resources working in digital transformation and its effects, digital customer, digital business
- Competition environment, innovation, changing value creation, data and its effects in digital transformation