Zaman yönetimi, bir bireyin çabalarının etkinliğini en üst düzeye çıkarmak için görev ve faaliyetlerin koordinasyonudur. Esasen, zaman yönetiminin amacı, insanların daha kısa sürede daha fazla ve daha iyi iş yapmalarını sağlamaktır.Unsurlar, bireyin özel durumunu ve ilgili özelliklerini dikkate alırken, bireyin elindeki zamandan en iyi şekilde yararlanmak için organizasyon, planlama ve programlamayı içerir.
Etkili zaman yönetiminin faydaları hem işletme hem de çalışanları için eşit derecede geçerlidir. Çalışanların çalışma saatleri en iyi şekilde yönetildiğinde, daha mutlu, daha yaratıcı ve tükenmişliğe daha az eğilimli oluyorlar. İşletmeler için bu, daha düşük devamsızlık ve devir oranları ve daha fazla üretkenlik, yenilik ve çalışan savunuculuğu anlamına gelir ve bu da daha fazla kurumsal itibar ve çalışan işe alımı gibi daha fazla fayda sağlar.
Connecticut, Bolton'daki Sağlıklı İş Yerleri başkanı Dr. Mallary Tytel, etkili zaman yönetiminin önündeki engelleri iç veya dış faktörler olarak sınıflandırıyor. İç engeller, disiplin ve erteleme gibi faktörleri içerir; dış engeller iş yükü, iş ve işyeri kısıtlamaları ve mevcut kurumsal kaynaklar gibi faktörleri içerir.
Zaman yönetimi ile ilgili birkaç ipucu:
Günün en üretken olabileceğiniz zamanlarını belirlemek için bir hafta boyunca bir etkinlik günlüğü tutun. Zamanlama görevlerini yönlendirmek için bu bilgileri kullanın.
Neyi başarmak istediğinize ve bunu nasıl yapmayı planladığınıza dair bir plan yapmak için her günün başında zaman ayırın.
Görevleri önceliğe göre planlayın ve gününüze programlanmamış zamanı dahil edin.
İletişim durumunuzu yönetin. E-posta ve anlık mesajlaşma uygulamalarınızı tüm gün açık bırakmak yerine planladığınız saatlerde açın.
E-postanızı toplu olarak işlemek ve daha sonra ilgilenilmek üzere iletileri düzenlemek gibi diğer e-posta yönetimi en iyi uygulamalarını uygulayın.
Yine de periyodik olarak kesintiye uğrayacağınızı ve bu kaçınılmazlığa izin vermek için görevlere zaman ekleyeceğinizi varsayın.İş yükünüzü yönetin: Rahatça yapabileceğinizden daha fazla işi kabul etmeyin ve mantıksız talepleri yönetimle tartışın.
Etkin zaman yönetimi eğitimi kapsamında, sınıf içi onsite ve offsite olmak üzere, uygulamalı case study pratikleri üzerinden ilerlenerek, katılımcılarda etkin zaman yönetimi pratiklerinin ve mantıksal yaklaşımının benimsenmesi ve içselleştirilmesi hedeflenmektedir.
Eğitim aşağıdaki ana başlık ve detaylar kapsamında ilerlemektedir;
- The concept of time and the effects of time perception in the local and global environment
- The effects of the concept of time and the use of time in personal and business life
- Effective planning, prioritization and controlling time flow
- Effective time and task management techniques, Pomodoro Technique, Kanban Technique, Eisenhower Matrix
- Effective planning, sample applications of prioritization techniques, tools to be used